Visual Productions forum

Author Topic: probleem met shutter  (Read 2867 times)

August 15, 2010, 02:07:35 PM
Read 2867 times

Marcelv

  • Member
  • *
  • Posts: 27
Beste Quelux ontwerpers,

Ik heb via Patch een Robe moving head 250XT toegevoegd.
Als ik de cuelist open en ik wil een cue1 als voor beeld bewerken.
Dan gaat het fout bij shutter. Ik klik op veranderen en dan sluit het programma helemaal af.
De robe 250xt heeft geen shutter mogelijkheid misschien dat het daar mee te maken heeft.

via Patch een Robe moving head 250XT en een dimmer van showtec toegevoegd.
selecteer 1 van fixtures  druk op copy programma sluit af.

Wat doe ik fout? (heb cuelux pas 2dagen ben er verder nog een lake in.
versie 1.02.14

nog een vraagje meer de functie Strobe werkt dat alleen met stroboscopen of ook op de movingheads?

alvast bedankt.

mvg, Marcel Veltien
« Last Edit: August 15, 2010, 03:44:21 PM by Marcelv »

August 15, 2010, 05:13:02 PM
Reply #1

RW

  • Member
  • *
  • Posts: 619
    • Andy Cobben .nl
Hallo Marcel

Ik heb via Patch een Robe moving head 250XT toegevoegd.
Als ik de cuelist open en ik wil een cue1 als voor beeld bewerken.
Dan gaat het fout bij shutter. Ik klik op veranderen en dan sluit het programma helemaal af.
De robe 250xt heeft geen shutter mogelijkheid misschien dat het daar mee te maken heeft.

via Patch een Robe moving head 250XT en een dimmer van showtec toegevoegd.
selecteer 1 van fixtures  druk op copy programma sluit af.

Wat doe ik fout? (heb cuelux pas 2dagen ben er verder nog een lake in.
versie 1.02.14
Hier weet ik zo even geen antwoord op. Misschien kan Maarten dit oplossen? Anders zou je even moeten wachten tot ik terug ben uit het zonnige Spanje ;)

nog een vraagje meer de functie Strobe werkt dat alleen met stroboscopen of ook op de movingheads?
In principe werkt dit alleen voor strobo's, maar er is wel en workaround voor:
Patch een single channel en zet het kanaal zo dat hij bij een hoge waarde de MH laat stroboën (of hoe je dat wil schrijven ;))
Vervolgens ga je naar de groep van de strobo's en voeg je die fixture toe. Nu zou het moeten werken :)

Groeten,
Rick

August 17, 2010, 12:13:19 PM
Reply #2

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
hi Marcel,

I can't reproduce the issue with the shutter yet Do you still have the problem in v1.03 ?
BTW, I do see a shutter defined in the fixture's dxm traits.

The copy/paste function in v1.02.14 indeed has a bug in the mainview. v1.03 fixes this bug.
Maarten Engels
Visual Productions BV

August 17, 2010, 07:08:59 PM
Reply #3

Marcelv

  • Member
  • *
  • Posts: 27
hi Marcel,

I can't reproduce the issue with the shutter yet Do you still have the problem in v1.03 ?
BTW, I do see a shutter defined in the fixture's dxm traits.

The copy/paste function in v1.02.14 indeed has a bug in the mainview. v1.03 fixes this bug.

Ja nog steeds het probleem met shutter nog.
zet in de cuelist maar 2 movingheads  voeg shutter toe en zet 1 van de movingheads op shutter on
doe dit bij de 2e movinghead prg. sluit af  of je selecteerd er 2 prg. sluit af

als je op nieuw op start dan zie je de funties niet meer in de main frame een leeg zwart vlakje bij alle 2 de movingheads.
die moetje dan weer verwijderen en op nieuw via patch een moving head toevoegen. alle functies zie je nu weer.tot je het prg afsluit en opnieuw opstart.

August 26, 2010, 11:07:10 PM
Reply #4

Marcelv

  • Member
  • *
  • Posts: 27
nog een vraagje meer de functie Strobe werkt dat alleen met stroboscopen of ook op de movingheads?
In principe werkt dit alleen voor strobo's, maar er is wel en workaround voor:
Patch een single channel en zet het kanaal zo dat hij bij een hoge waarde de MH laat stroboën (of hoe je dat wil schrijven ;))
Vervolgens ga je naar de groep van de strobo's en voeg je die fixture toe. Nu zou het moeten werken :)

Groeten,
Rick
[/quote]

Kom er nog niet uit jammer dat het niet op youtube staat dan is het visueel makkelijker te begrijpen.
meer tips en trucks zou wel handig zijn om via youtube te showen

August 28, 2010, 10:45:35 PM
Reply #5

Jeroen van der Velden

  • Member
  • *
  • Posts: 181
    • http://www.visualproductions.nl
You could also create a group and rename it "strobe". Add movingheads to this group, and also don't forget to add your "normal" strobes to the group. All fixtures in the group will respond to the "Strobe" global button.
Jeroen van der Velden
Moving light operator

 

SMF spam blocked by CleanTalk