Visual Productions forum

Author Topic: Fixture Team gebruiken alsof het 1 fixture is!  (Read 11181 times)

November 04, 2003, 10:46:34 PM
Read 11181 times

Robin van de Pas

  • Member
  • *
  • Posts: 2
    • http://www.doubleyou-proaudio.nl
Hoi beste Maarten,

Ik heb vandaag mijn VisualDMX interface binnen gekregen, en ben er meteen mee aan het testen geslagen.

Nu heb ik een vraag, is het mogelijk om een fixture-team te plaatsen in een nieuw te maken sequence in plaats van een ficture?

Ik wil namelijk het visualdmx systeem ook gaan inzetten voor livebands etc. en dan wordt er nogal veel gebruik gemaakt van kleur chasers.
Als voorbeeld schet ik de volgende situatie. Op een podium zijn 7 DMX t-bars geplaatst met daar in de 4 PAR 64 spots. Deze spots zijn, bij 4 T-bar's achter op het podium, voorzien van de kleuren rood, groen, blauw en geel. Op het front hangen 3 T-bar's met daarin de kleuren wit, rood, groen, blauw en geel. De T-bar's op het front zijn dus niet gelijk van kleur samenstelling als die op de achterkant.
Als ik nu alle PAR's met de gelijke kleur in een team plaats, zou ik dus bij het selecteren van een team het podium in een kleur kunnen zetten. Dit gaat ook goed, tot dat ik een chaser sequence maak van b.v. 2 fixtures. Als ik aan de nieuwe chase 2 teams koppel, om b.v. een looplicht effect tussen rood en groen te maken gaat het fout. VisualDMX ziet dan de lampen in de teams als afzonderlijk fixtures. Hierdoor is het niet te zeggen welke lampen aangaan bij elke stap van de chaser. Ofwel er branden willekeurig rode en groene lampen door elkaar, en het was de bedoeling om bij iedere stap van de chaser een ander podium kleur te verkrijgen.

Een tweede vraag die bij mij momenteel bezich houdt, is de mogelijkheid voor een sound to light trigger via de line-in van de PC. Hiermee wordt het namelijk erg makkelijk om b.v. een basedrum te gebruiken als trigger voor chaser steps etc. Ik ben niet zo'n fan van WinAMP ivm de stabiliteit. Deze staat dan ook niet op mijn visualdmx systeem geinstalleerd. Hierdoor kan ik naar mijn mening geen sound to light functie's gebruiken/maken. Mocht dit toch kunnen, dan hoor ik het graag van je.

Verder heb ik nog een opmerking omtrent de FutureLight SC-570 scanner. Deze is naar mijn mening/ervaring voorzien van een rotating prisma en een frost filter. Ik ga er aanstaande zaterdag weer mee werken, en dan zal ik dit voor je even controleren. Ook zal ik kijken of ik je dan de gobo informatie kan verstrekken, zoals je gevraagd hebt in je E-mail.

Ik hoop op een spoedige reactie.

Groetjes, Robin van de Pas :D
Alles is simpel, als het klaar is!

November 14, 2003, 05:41:51 PM
Reply #1

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
Beste Robin,

Het is niet mogelijk om een team in een sequence aan te sturen als 1 fixture. Ik begrijp dat in het voorbeeld dat jij schets dit wel wenselijk is. Ik zal er over nadenken wat hiervoor de beste oplossing is.

In de toekomst zal er een module aan VisualDMX worden toegevoegd waarin diverse functies op het gebied van sound-to-light zijn ondergebracht.

De personality file voor de SC-570 is nog verder verbeterd in versie 1.107, welke nu beschikbaar is.

Een niet werkende prism rotation fader is een bug in versie 1.106.

Vriendelijke groet,

Maarten
Maarten Engels
Visual Productions BV

 

SMF spam blocked by CleanTalk