Visual Productions forum

Author Topic: Verschillen tussen cuelux en visualdmx  (Read 3385 times)

February 08, 2012, 08:08:24 PM
Read 3385 times

danielvdvelde

  • Member
  • *
  • Posts: 4
Waarschijnlijk een stomme vraag maar wat zijn nu precies de verschillen tussen cuelux en visual dmx.
Ik wil een nieuw licht programma aanschaffen waar ik o.a. met mijn sunstrips leuke dingen kan doen.
Met Cuelux kan je chases maken van dimmerkanalen bij Visual DMX kan ik meteen helikopter of butterfly kiezen in het matrix pad!
Kan ik met visual dmx ook gewoon mijn lichtshow doen?

Help!

Ik wil het pakket gebruiken voor een drive-in show: 4 sunstrips active, 4 scanners en wat led effecten van american dj.

February 09, 2012, 09:19:37 AM
Reply #1

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
hi Daniel,

VisualDMX is uitgebreider dan Cuelux, maar Cuelux is een moderner programma. VisualDMX heeft meer features zoals de matrix-sturing, een uitgebreide action-editor en ondersteuning van VisualTouch. Cuelux heeft minder features, maar de basis functies zoals het programmeren van cuelists gaat eenvoudiger en sneller.

Met beide kun je uitstekend een lichtshow geven. Mensen die een matrix sturing nodig hebben kiezen meestal voor VisualDMX. Ook is VisualDMX meer gebruikt in vaste installaties vanwege de uitgebreide programmeer-mogelijkheden in de action editor.
Toch is de Cuelux gebruiksgroep groter; deze software is goedkoper en meer geschikt voor 'live' werk (waarbij je elke gig snel even een nieuwe show moet maken).

Houdt svp rekening dat VisualDMX draait op alle Windows versies zolang deze 32-bit zijn.
Cuelux draait op alle 32- en 64bit Windows, Mac OS X en 32-bit Ubuntu linux.

vriendelijke groet,
Maarten
Maarten Engels
Visual Productions BV

 

SMF spam blocked by CleanTalk