Visual Productions forum

Author Topic: file for intellabeam 700hx visual dmx please  (Read 2328 times)

February 21, 2014, 10:55:43 AM
Read 2328 times

corrado20vt

  • Member
  • *
  • Posts: 5
Hoi maarten ik hoop dat je me nog eens kunt helpen. Ik heb nu een paar high end intellabeams maar het fixture file is denk ik niet helemaal compleet. Ik gebruik de 8 kanaals modus, alle kleuren werken goed, gobo's goed, dimmer goed, iris goed. Echter ik kan strobe lineair aanklikken maar dan gebeurt er niets. Graag zou ik ook gobo scroll en color scroll willen gebruiken.

De kanaal tabel is:
1 pan
2 tilt
3 color
4 gobo
5 shutter
6 dimming
7 iris
8 speed

Wij gebruiken nog visual dmx 1.49 build 26, ik weet het ik had eigenlijk moeten updaten naar de laatste versie maar kreeg dat met geen mogelijkheid voor elkaar helaas.

vriendelijk bedankt! peter van meel

February 24, 2014, 10:03:30 AM
Reply #1

Dennis Kromhout

  • Member
  • *
  • Posts: 838
Hallo Peter,

Hier is de PF met strobe kanaal. De documentatie die ik kon vinden kwam niet overeen met de color/gobo waardes in de PF (die volgens jou wel goed werkt) vandaar dat ik niet weet welke waarden gebruikt moeten worden voor gobo/color scroll. Dit is dus niet mogelijk.
Dennis Kromhout

February 25, 2014, 09:10:56 AM
Reply #2

corrado20vt

  • Member
  • *
  • Posts: 5
Bedankt dennis! de intellabeam gaat inderdaad stroben maar met een vaste frequentie. De schuif verder naar links of naar rechts heeft geen effect. De schuif helemaal naar links en het stroben stopt zoals het hoort. Heb je misschien meer informatie nodig van deze scans? Het zou super zijn als dit voor carnaval werkt.

De shutterknop werkt overigens ook prima

met vriendelijke groet, peter van meel

February 25, 2014, 09:54:38 AM
Reply #3

Dennis Kromhout

  • Member
  • *
  • Posts: 838
Om de personality te maken moet ik exact de waardes weten. Ook kan je de personality file eenvoudig aanpassen met een teksteditor (zoals Notepad). Als je zoekt op "Intellabeam 700HX" zal je dit stukje tegen komen:
Code: [Select]
strobe
{
offset 4
control 64,71
}
Je zou dit kunnen veranderen in
Code: [Select]
strobe
{
offset 4
control 64,255
}
Om te zien of het effect heeft (VisualDMX wel opnieuw opstarten)

Denk erom dat het ook kan zijn dat VisualDMX wel een bapaalde waarde set maar de lamp zelf er niks mee doet ivm een instelling of bepaalde software in de lamp zelf.
Dennis Kromhout

February 25, 2014, 10:22:35 AM
Reply #4

corrado20vt

  • Member
  • *
  • Posts: 5
We gaan de goede kant op dennis! Ik heb de waarde op 200 gezet en dat werkt prima, op 255 werkte maar 75% van de schuif.

Ik heb de juiste documentatie voor je denk ik wat betreft de scan:

http://www.highend.com/pdfs/products/intellabeam700/intellabeam700_led.pdf

Op pagina 16 vind je de layout van het gobo en color wiel in high resolution mode. Zou je dat kunnen gebruiken om gobo en color scroll werkend te krijgen?

Alvast heel erg bedankt voor je moeite!

gr peter

February 27, 2014, 09:03:20 AM
Reply #5

Dennis Kromhout

  • Member
  • *
  • Posts: 838
Splitcolour/gobo wordt niet ondersteund door VisualDMX
Dennis Kromhout

 

SMF spam blocked by CleanTalk