Visual Productions forum

Author Topic: bediening sub fixtures  (Read 3716 times)

March 10, 2014, 04:11:29 PM
Read 3716 times

Anton

  • Member
  • *
  • Posts: 13
na jaren lang cuelux gebruikt te hebben gebruik in nu cuelux pro de laatste versie
als ik een subfixture zoals een ledbar 8 van showtec aan maak kan ik niet de 8 individuele kanalen eenvoudig bedienen zoals vroeger in cuelux door op een kan te klikken en highliten
via de matrrix functie zie ik ze wel individueel aangestuurd

hoe kan ik dit handmatig ook doen

Anton

March 11, 2014, 09:29:10 AM
Reply #1

Dennis Kromhout

  • Member
  • *
  • Posts: 838
Hallo Anton,

Dit is een bekend probleem in de huidge versie. Wel kan je de main-fixture selecteren en dan met de "Prev" & "Next" knop (helemaal links onder) door de subs heen lopen.

/English
This is a known issue in the current version. As a work-around you can select the main fixture and step through the sub-fixtures using the "Prev" & "Next" buttons (on the bottom left)
Dennis Kromhout

March 11, 2014, 04:25:08 PM
Reply #2

Boyd Nijsten

  • Member
  • *
  • Posts: 202
    • www,guusvandenakker.nl
Een andere tip, maak even een groep van elke subfixture (tenzij je er veel hebt), dan kun je ze daar makkelijk selecteren...

English: another tip, make a group of each subfixture (unless you have many of them), you can select them easier in the group window then...

March 11, 2014, 05:09:03 PM
Reply #3

Anton

  • Member
  • *
  • Posts: 13
wanneer denk jullie dat dit opgelost is?

March 17, 2014, 12:16:35 PM
Reply #4

Dennis Kromhout

  • Member
  • *
  • Posts: 838
Volgende release zal waarschijnlijk eind deze maand komen

/English:
Next release is to be expected at the end of this month
Dennis Kromhout

March 17, 2014, 04:29:26 PM
Reply #5

Boyd Nijsten

  • Member
  • *
  • Posts: 202
    • www,guusvandenakker.nl
Wat ik ook heb gemerkt bij de midiconPro, is dat het selecteren van subfixtures niet gaat via het keypad.
Het lijkt mij een makkelijke manier om subfixtures te selecteren met fixture 1.1
Dus bijvoorbeeld, een 6 kanaals dimmer staat gepatcht op de 26e fixture. Als je dan het 3e kanaal hiervan wilt selecteren toets je:
26.3 'Enter'

Ik neem aan dat de mogelijkheden met het keypad in de toekomst nog worden uitgebreid?

Wat mij ook nog een idee zou zijn is om op het keypad de + en - een incrimentele functie op de intensiteit te geven
Dus wanneer dimmer 1 op 25% staat, en dimmer 2 op 50%, als je dan
>1+2@+25
Als commando geeft, (veronderstel dat dimmer 1 en 2 op fixture 1 en 2 staan) heeft dimmer 1 nu een intensiteit van 50% en dimmer 2 75%.

Met vriendelijke groet,
Boyd

March 22, 2014, 11:54:05 AM
Reply #6

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
Yes, implementing 3.7 style selection is on the todo list.
Maarten Engels
Visual Productions BV

 

SMF spam blocked by CleanTalk