Visual Productions forum

Author Topic: dmx in / midi in  (Read 4976 times)

November 24, 2014, 01:30:18 PM
Read 4976 times

smets wim

  • Member
  • *
  • Posts: 21
Beste,

huidig ben ik al een aantal jaren gebruiker van de Cuelux.
Ik zou willen overschakelen naar de PRO, hoofdzakelijk ivm meerder dmx kanalen.
Is er nog ergens een handleiding beschikbaar waar wat meer staat uitgelegd ivm dmx in, want kan ik hiermee, midi ingangen....
Heb de software geinstalleerd en klopt het als ik zie dat er de mogelijk is om meerdere midi apparaten aan te sluiten ?
Kan ik mijn programma's uit de cuelux ook in de pro gebruiken ?

alvast dank !

Wim

November 24, 2014, 08:13:59 PM
Reply #1

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
hi Wim,

You can assign any incoming DMX or MIDI to any function in the software. This is done by making 'actions' in the menu->memories->Actions.

You can also have 2 MIDI devices connected by using pre-made midi maps, so one more than in the small Cuelux :). You can set this up in menu->options->communication->midi

You can load your show file from Cuelux into CueluxPro. Your patch and cuelist will be imported. Only the assignment of the cuelists to the playbacks need be manually re-made.

cheers!
Maarten

Maarten Engels
Visual Productions BV

November 24, 2014, 08:43:58 PM
Reply #2

smets wim

  • Member
  • *
  • Posts: 21
Bedankt.

Zal eerstdaags de PRO bestellen.

grtz

wim

November 24, 2014, 10:13:49 PM
Reply #3

smets wim

  • Member
  • *
  • Posts: 21
Maarten,

werkt de cuelux (of pro) ook met de launchpad mini ?
Gebruik zelf de launchpad maar bij een collega werkt de mini niet.

wim

November 24, 2014, 10:55:53 PM
Reply #4

Boyd Nijsten

  • Member
  • *
  • Posts: 202
    • www,guusvandenakker.nl
Ja hoor. Ik gebruik de Mini zonder problemen... En raad iedereen aan om de mini ipv de gewone te kopen wat de knoppen zijn toch groot genoeg...

November 25, 2014, 04:45:11 PM
Reply #5

Remkove

  • Member
  • *
  • Posts: 20
@nijst Waar gebruik jij de launchpad voor? Je hebt toch ook de midicom? Wat is er extra handig aan?

November 25, 2014, 06:00:40 PM
Reply #6

Boyd Nijsten

  • Member
  • *
  • Posts: 202
    • www,guusvandenakker.nl
Ik heb op dit moment een behringer BCF, een behringer BCR, een korg nanopad 2, een novation launchpad en vanaf de dag dat ie uit de Quality Check komt de Midicon Pro.

Ik heb een lichttafel gebouwd met touchscreen, pc, ... Hierin zit een launchpad naast t scherm waar ik snel een bepaalde chase, positie, matrix effect selecteer. Het is de bedoeling dat de midicon pro er op komt voor het normale werk. Bij de buttons van de MCp zal 1 regeltje knoppen weggesnoept worden voor nog wat andere functies...

November 25, 2014, 06:46:04 PM
Reply #7

smets wim

  • Member
  • *
  • Posts: 21
Nijst, Remkove,

zoals ik kan lezen hebben jullie al wat ervaring met de PRO-versie...
Heb hem nu een aantal dagen geïnstalleerd, en zit toch met verschillende vragen, wat me wel weerhoud om deze aan te schaffen...
staat geïnstalleerd op een macbook pro ter info :
- als ik een cue wil veranderen van naam, kan ik geen cijfers typen, ik krijg geen toetsenbord zoals bij de gewone cuelux,
maw virtueel toetsenbord....
- play in cuelux zit volgens mij niet in de pro, handig om bv een hele bank in een bundel te stoppen
- knoppen fog, blind en strobe zijn volgens mij niet meer toegankelijk via het scherm ?
- hadden jullie vroeger ook de gewone, en wat is jullie motivatie om over te stappen op de pro ?
- wat is jullie ervaring met de matrix generator ?

alvast bedankt

wim

November 25, 2014, 09:43:47 PM
Reply #8

Remkove

  • Member
  • *
  • Posts: 20
Beste Wim,

Ik heb de gewone versie gehad maar ben een tijdje geleden overgestapt.
Je kan wel een cijfer gebruiken voor de naam van een cue. Ik gebruik geen virtueel toetsenbord.
Play zit inderdaad niet in deze versie maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. De bundel zit bij de eigenschappen van een Cue.
De knoppen fog, blind en strobe zijn er inderdaad niet maar die programmeer ik zelf onder een playback button.
Een belangrijke reden voor mij is de fader pickup functie maar ook de andere extra functies. Palleten zijn ook erg handig en je kan ook makkelijker cues aanpassen.
De matrix generator gebruik ik zelf weinig. Moet daar nog wat mee spelen maar je moet ook wel genoeg lampen hebben.

Boyd heeft daar wel meer ervaring mee.

Groeten Remko,

November 25, 2014, 11:02:41 PM
Reply #9

Boyd Nijsten

  • Member
  • *
  • Posts: 202
    • www,guusvandenakker.nl
Hetgeen Remko in bovenstaande post zei klopt inderdaad. Ook het virtueel toetsenbord zit er niet meer in, gewoon het toetsenbord op je laptop gebruiken...

Voor CP had ik een andere, in mijn ogen, nogal slechte en slecht onderhouden software. Toen ik nog lang voor de release van CP hoorde van de functies die erin zouden komen, was ik direct verkocht. Ik ben dus direct begonnen met CP.

De matrix. Dit werkt geweldig! Mijn tip is om gewoon lekker een grote matrix (200x150 pixels ofzo) te nemen en wat gaan spelen met de matrix. Dan leer je de effecten en parameters kennen en kun je er echt gave dingen uit halen. Ergens op het forum staat een filmpje met een hele grote honinggraat vormige matrix. Kun je zien wat je ermee kunt. Als je mijn matrix werk wil zien kun je op YouTube eens zoeken op boydnijsten. Dan vind je als het goed is mijn YouTube kanaal met een aantal filmpjes... (De meeste is matrix gebruikt!)

Als je nog vragen hebt zijn ze uiteraard hartstikke welkom hier op het forum ;)

November 26, 2014, 09:17:59 AM
Reply #10

smets wim

  • Member
  • *
  • Posts: 21
Hartelijk dank voor jullie feedback…

Heb ook wat filmpjes bekeken, echt leuk gedaan hoor !

ivm het toetsenbord vind ik geen oplossing.
Op mijn macbook kan ik geen getallen intypen, gebeurd gewoon niets.
je kan op mac een virtueel toetsenbord activeren, maar zelfs via daar kan ik geen getallen ingeven.

Heeft Maarten hiervoor misschien een oplossing ??? want vind dit toch wel zeer vervelend.
Voor de rest ben ik wel overtuigd van de mogelijkheden van de PRO, echter dat play er niet meer in zit vind ik een grote stap terug…

mvg

wim

November 27, 2014, 03:27:36 PM
Reply #11

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
hi Wim,

Dank voor je feedback. We gaan proberen rekening te houden met jouw wensen.
Maarten Engels
Visual Productions BV

 

SMF spam blocked by CleanTalk