Visual Productions forum

Author Topic: Reset LPU-1  (Read 4357 times)

June 22, 2015, 09:56:51 PM
Read 4357 times

RobKruidhof

  • Member
  • *
  • Posts: 4
My new Cuety don't work good....
The Cuety app can't see the LPU more.....

Is there an option to reset all in the LPU-1? Some button combination or something?

June 23, 2015, 08:46:10 AM
Reply #1

ZoŽ Castle

  • Member
  • *
  • Posts: 288
    • http://www.visualproductions.nl
Hi Rob

Can you first please make sure you are using the latest firmware in the LPU?  Please go to our websites download page and on your desktop system download the vManager v. 1.3.90.

Connect the LPU with your computer (can use the black ethernet cable supplied!) and check if it is running the 1.01 firmware.  If not then please update the system.

If you still have problems with the Cuety app not seeing the LPU-1 then please check your network settings.

Good luck and let us know how you get on!

Greetings Zoe
ZoŽ Castle
Sales Manager
Visual Productions BV

June 23, 2015, 11:53:32 AM
Reply #2

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
The LPU device has a small button that you can press by using a pencil or something similar. If you press it once then you switch between DHCP (red LED) and static IP (white LED). When you press for long (>3s) you will reset the IP address and force it the default static IP address 192.168.1.10. This reset button only changes the IP settings, it will not erase your patch or playbacks.

You can completely erase the memory in the LPU (patch and playbacks) by performing a 'factory default' in the vManager software tool. In this case the IP settings will not change.
Maarten Engels
Visual Productions BV

June 23, 2015, 07:55:30 PM
Reply #3

RobKruidhof

  • Member
  • *
  • Posts: 4
vManager ziet de Quety ook niet.....
Geprobeerd met verschillende pc's, verschillende patchkabels..... Niks Noppes Nada!!!

Het enige wat de Quety doet: de status led blijft wit branden, ook nadat ik heb geprobeerd de kleine knop in te drukken.
Ook spanning eraf gehaald, kleine knop ingedrukt houden en toen spanning er weer op....

Het mooie is: ik moet donderdag een show programmeren erop......

June 24, 2015, 09:24:21 AM
Reply #4

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
hi Rob,

Do you see a pulsating 'heartbeat' on the LED?
Does the LED change to red when you shortly press the reset button?
Maarten Engels
Visual Productions BV

June 24, 2015, 12:07:30 PM
Reply #5

Maarten Engels

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 2383
    • www.visualproductions.nl
followed up by PM
Maarten Engels
Visual Productions BV

January 22, 2016, 10:57:34 PM
Reply #6

Manu

  • Member
  • *
  • Posts: 6
Heb mijn LPU-1 pas gekocht, heeft een uurtje ofzo goed gewerkt tot ineens de verbinding telkens wegviel, als ik dan de stroom uit en aan deed werkte het terug enkele seconden, nu helemaal niet meer. Ik heb zoals hierboven beschreven ook geprobeerd te upgraden via vmanager maar die ziet de LPU-1 niet. (zowel draadloos als met draad naar computer)

January 23, 2016, 02:08:12 PM
Reply #7

Manu

  • Member
  • *
  • Posts: 6
Wat meer info over mijn probleem
Heb de Cuety gisteren aangekocht en uitgetest, heb standaardinstelling laten staan (dus rood lampje, brandde vast)
Heb mijn lampen verbonden, alles werkte prima, tot plots de Cuety uitviel. Ik ging in de app naar options en zag dat er ineens 2 Cuety's staan (ik heb er maar 1) waarvan maar 1 werkte, de Cuety had dus vermoedelijk een nieuw IP-adress gemaakt. Als ik de 'nieuwe Cuety' selectereerde werkte alles terug prima maar niet langer dan een minuut of 2 wanneer hetzelfde opnieuw gebeurde, dit is dan nog 2 keer gebeurt ofzo telkens kortere verbindingen (wel soms met hetzelfde IP-adress) wanneer plots de Cuety helemaal geen verbinding meer maakte. (Ik had toen nog niets veranderd en nog niet op de reset knop gedrukt.)

Heb ondertussen nog een paar wanhopige pogingen gedaan om hem terug aan het werk te krijgen, niets werkt.
Andere Ipad en computer getest,... Thuisnetwerkinstellingen gecontroleerd.
Het rode lampje blijft vast branden, ook als ik kort op het knopje duw, ook als ik lang op het knopje duw wilt hij niet resetten, er gebeurt niets. Heb andere netwerkpoorten getest,... (De resetknop reageert niet, ook niet als na herstarten Cuety)
 ???
Heb op aanraden van de verkoper met een app alle gebruikte IP-adressen in mijn thuisnetwerk getest, hij vind geen IP adres dat van Cuety kan zijn, het blijkt dus geen informatie meer te verzenden via internet.

Vmanager vind niets, zowel met kabel als zonder kabel

Verkoper kan ook niet tot een oplossing komen...

Heb de Cuety vrijdag al nodig en hoopte dus dit weekend te kunnen programmeren. Hopenlijk is er hier dus een eenvoudige oplossing voor en niet 'binnenbrengen voor herstel' zoals de verkoper aanraadde. Ik wacht voorlopig nog even af op jullie antwoord na het weekend.

Hebben jullie ook een telefonische klantendienst?

Dank bij voorbaat voor de hulp!


January 25, 2016, 10:32:15 AM
Reply #8

JurriŽn de Klerk

  • Visual Productions
  • Member
  • **
  • Posts: 94
Hello Manu,

(Just to make this conversation more general I'll continue in English if this is okee with you). You say that the red LED is fixed, does this mean that the intensity of the LED is not changing? (It should pulse continuously) If you short press the button, does the LED turn white? Also, you say that after some point the connection disappeared, did this happen just after you performed some action like opening a show file or emptying a large patch? Did you try to unplug and plug the power cable of the LPU box?
Hope I can help find a solution,
Best regards,

Jurrien
JurriŽn de Klerk
Visual Productions BV

January 25, 2016, 10:35:30 AM
Reply #9

Manu

  • Member
  • *
  • Posts: 6
No problem about the english,

The led stays constant without pulastion and does not turn white after pressing the button, nothing changes, I did try to power up and down but this doesn't change anything, the led stays constant bright red withoud any changes of intensity after power down. It might have happened after I opened a show, but notice that I only used it for like one hour so I didn't yet program anything big.

Thanks for your response!
« Last Edit: January 25, 2016, 10:57:49 AM by Manu »

January 25, 2016, 05:17:20 PM
Reply #10

JurriŽn de Klerk

  • Visual Productions
  • Member
  • **
  • Posts: 94
Solved via e-mail
JurriŽn de Klerk
Visual Productions BV

 

SMF spam blocked by CleanTalk