Visual Productions forum

Author Topic: Vragen programmeren Cuelux (Dutch)  (Read 2121 times)

February 22, 2019, 10:35:52 AM
Read 2121 times

jwiellersen

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Ik heb een paar vragen waar van ik hoop dat ik hier antwoord op kan vinden (doe het even in Nederlands omdat dat al lastig genoeg is om uit te leggen ;) 

Loop namelijk vast in het maken een chase effect voor mijn Showtec XS2 movingheads en parren. Nu kan dat met de wizard maar dat is (naar mijn idee) niet meer aan te passen. Ik wil ze eigenlijk om-en-om aan laten gaan maar onafhankelijk van kleur en snelheid, deze moet wel in tempo maar handmatig "on the fly” aangepast kunnen worden en als het ook nog onafhankelijk van elkaar (parren en MH). Als dat dan ook nog in bijv. 2 kleuren zou kunnen ben ik helemaal blij.

Daarnaast ben ik weleens benieuwd hoe jullie de knoppen hebben ingedeeld om snel te kunnen schakelen (hoe schakel je snel tussen kleuren)

Mijn setup is niet zo heel groot 6 moving heads, 8 led parren, 2 sweeper beams en wat effecten aangestuurd met Cuelux icm een Midicon.

Benieuwd naar jullie tips, alvast bedankt.

Gr. Joost

February 22, 2019, 05:04:15 PM
Reply #1

Bootsy van der Zande

  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Posts: 600
Hi Joost,

De beste indeling voor je show kan ik natuurlijk niet bepalen, dat is een kwestie van smaak en eigen creativiteit. Misschien kan ik je wel wat tips geven...
Hebben je ledparren een dimmer kanaal? Dan is het handig om een dim chase te maken, dan kan je zelf nog kiezen welke kleur je wilt chasen. Dit kan natuurlijk ook voor je Movingheads.
Dit kan je maken met de wizard, en is eventueel ook nog aan te passen. (Per Cue dan wel) Dit doe je door de Cuelist te openen > Edit Cuelist > Klik een Cue aan > Druk op Edit

Ik zou zelf de kleuren dan op de playback buttons bovenin zetten. Door middel van 'Set Bundle' kan je ze aan elkaar koppelen zodat er maar 1 tegelijk actief is.

De snelheid van de chases luisteren naar de BPM links onderin. Als je een Chase Cuelist opent, zie je ook nog een tempo fader. Hiermee bepaal je hoeveel sneller of langzamer dan de BPM je de chase wilt hebben. (Bijvoorbeeld half tempo, of dubbel tempo)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. En onthou dat er natuurlijk meerdere manieren kunnen zijn om iets voor elkaar te krijgen.

Greetings,
Bootsy

 

SMF spam blocked by CleanTalk